רוצים להקים עסק חברתי או עמותה? פנו למימון המונים

רוצים להשפיע על הקהילה שלכם? אולי לטפל בבעיה חברתית שמטרידה אתכם או פשוט לתרום לה בחזרה? כדי להבין מהיכן להתחיל ואיך לממן את היוזמה שלכם, נספר לכם איך לגייס תמיכה מאנשים החולקים איתכם את אותו חזון, לבדוק את מידת הרלוונטיות של הרעיון בחברה ולמצוא את הכספים הדרושים לעסק החברתי שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להשתמש במימון המונים כדי להפוך את הרעיון התיאורטי שלכם לכדי מציאותית מוצקה. במאמר זה נשתף אתכם בטיפים חשובים לתהליך הקמת עסק חברתי או עמותה באמצעות מימון המונים, נדגיש את יתרונותיו ונספק צעדים מעשיים שיבטיחו את הצלחת הקמפיין.

 

מה זה מימון המונים?

מימון המונים הוא אמצעי למימון פרויקט או מיזם על ידי גיוס סכומי כסף קטנים ממספר רב של אנשים, בדרך כלל באמצעות האינטרנט. שיטת מימון המונים צברה פופולריות משום שהיא מאפשרת לאנשים לאסוף תמיכה כספית מבלי להסתמך אך ורק על מקורות מימון מסורתיים כגון בנקים או משקיעים.

 

יתרונות מימון המונים לעסק חברתי

  1. גישה להון: מימון המונים מספק גישה למאגר עצום של תורמים פוטנציאליים המעוניינים לתמוך בפרויקטים חדשניים ומשפיעים. עמותות ועסקים חברתיים עשויים ליהנות מכך במיוחד כיוון שגופי מימון מסורתיים רגילים נוטים לסרב להם.
  2. תיקוף שוק: כל יזם מתחיל נתקל בשאלה אם בכלל כדאי לפתוח את העסק שלו. השקת קמפיין מימון המונים מאפשרת לכם לבחון את מידת הרלוונטיות של הרעיון שלכם בקרב הקהל הרחב – אם הקמפיין מושך תמיכה גדולה, ייתכן שהמוצר או השירות שאתם מציעים עשוי להיות נצרך, אך אם לא, תיחסך לכם עבודה שהייתה עלולה להביא לכישלון.
  3. מעורבות קהילתית: לרוב, קמפיינים של מימון המונים יוצרים תחושה של קהילה בקרב התומכים. תומכים המרגישים חיבור אישי לפרויקט, נוטים להפוך לתומכים ארוכי טווח למען המטרה שלכם.
  4. חשיפה מוגברת: קמפיינים מוצלחים של מימון המונים עשויים למשוך תשומת לב תקשורתית ולהגדיל מאוד את הנראות של העסק החברתי. חשיפה זו מובילה להזדמנויות נוספות של מימון ושותפויות.
  5. משוב ושיפור: פלטפורמת מימון המונים מאפשרת אינטראקציה ישירה עם התומכים ומאפשרת לכם לאסוף מהם משוב בעל ערך שיכול למקד את הפרויקט שלכם ולבצע בו את השיפורים הדרושים לפני ההשקה הרשמית.

 

אז איך עושים את זה?

  1. הגדירו את המטרה שלכם: בטאו בבירור את המטרה של העסק או העמותה החברתית שלכם ואת המטרות הספציפיות שאתם שואפים להשיג באמצעות הכספים שגויסו. רק לאחר שיבינו המתעניינים את ההשפעה הישירה של התרומות שלהם, ישקלו לתרום בעסק החברתי.
  2. בחרו את הפלטפורמה הנכונה: בחרו פלטפורמת מימון המונים שמתאימה למטרות הפרויקט ולקהל היעד שלכם. בדקו את העמלות, שיעורי ההצלחה ודמוגרפיית המשתמשים של פלטפורמות שונות לפני קבלת החלטה.
  3. צרו קמפיין משכנע: הסבירו בפירוט ובשקיפות את הבעיה שהמיזם שלכם פותר, כיצד הוא עושה זאת ולאילו צרכים הכסף שייתרם ישמש אתכם. השתמשו בפריטים חזותיים, סרטונים והמלצות כדי להפוך את הקמפיין שלכם למושך וברור יותר.
  4. הגדירו יעד מימון ריאלי: קבעו יעד מימון מציאותי בהתבסס על צרכי הפרויקט שלכם. זכרו שרוב הפלטפורמות פועלות על בסיס הכול או כלום, כלומר תקבלו את הכספים שנתרמו רק אם תגיעו ליעד המימון.
  5. גייסו תומכים: טרם השקת הקמפיין, צרו קשר עם חברים, בני משפחה, עמיתים לעבודה וחברי קהילה שירכיבו את קהל התומכים הראשוני שלכם. השתמשו במדיה החברתית ובשיווק בדוא"ל כדי למשוך ולשכנע תומכים נוספים.
  6. קדמו את הפרויקט שלכם: השיקו את הקמפיין שלכם באסטרטגיית קידום מכירות חזקה והשתמשו ברשתות החברתיות ובתקשורת הארצית כדי לשמור על העניין בפרויקט ולמשוך תומכים נוספים.
  7. צרו קשר עם תומכים: חשוב לשמור על מערכת יחסים חזקה עם התומכים שלכם כדי שיישארו לצידכם לאורך זמן – עדכנו אותם בקביעות על ההתקדמות, השיבו להם במהירות על הפניות, הביעו הערכה לתמיכתם ושמרו עליהם מעורבים לאורך כל הדרך.
  8. מלאו הבטחות: לאחר שהקמפיין הצליח, ודאו שאתם ממלאים את כל ההבטחות שנתתם לתומכים שלכם, וספקו את התגמולים המגיעים להם בזמן.

 

לסיכום

פתיחת עסק חברתי או עמותה היא תהליך מלהיב ומספק, אך היא דורשת תכנון קפדני. מימון המונים מציע פתרון מעשי שיקל עליכם בגיוס הכספים הדרושים במקביל לבניית קהילת תומכים המסוגלת להעניק מושג על רלוונטיות המיזם. באמצעות השלבים למימון המונים שפירטנו, תגדילו את הסיכויים של העסק החברתי שלכם ותשפיעו רבות על החברה . זכרו, המפתח להצלחה טמון בתקשורת ברורה, שקיפות ומעורבות אמיתית של התומכים שלכם.

נגישות