אם גם אתם הבעלים של עסק בישראל, ואם חלק מהותי מהעסק הזה הוא אתר האינטרנט שלכם, אנחנו כנראה לא צריכים לספר לכם עד כמה חשוב לדחוף ולקדם אותו ברשת עד כמה שרק ניתן. רבים טועים לחשוב כי רק אתרי סחר (חנויות אונליין, איקומרס) הם כאילו שצריך לקדם. עם זאת, על אף שזוהי בהחלט דוגמה מובהקת לאתרים שיש לקדם בלי שום ספק, למעשה כל אתר עסקי שהוא, אפילו כזה שהוא כרטיס הביקור של הרשת בעסק הוא כזה שחייבים לדחוף קדימה. אז רובינו מכירים את הקידום הממומן, אבל עם כל הכבוד לאפיק הזה, בטווח הרחוק אין ספק כי חשוב להשקיע גם בקידום אורגני. אנחנו רוצים להסביר בדיוק במה מדובר ולתת כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל לעשות את זה בצורה טובה.
מה זה בכלל קידום אורגני?
קידום אורגני היא למעשה התורה השלמה שמדברת על איך אפשר לגרום לאתר שלנו להופיע במיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. יש הרבה דרכים ושיטות שונות איך לעשות את זה וניתן למצוא ברשת לא מעט מדריכי קידום אתרים שונים שלכל אחד גישה אחרת.
בגדול מה שצריך להבין שזהו בעצם סט פעולות שהמטרה שלו לשכנע את גוגל שהאתר שלנו הוא אתר טוב ואמין שישרת את הגולשים בצורה טובה. האינטרס של גוגל הוא לתת לגולשים את המידע הטוב והעדכני ביותר בנושא, וכך בעתיד כשירצו למצוא תשובות לשאלות שונות, ילכו ישר לגוגל ולא יחפשו מידע אצל המתחרים כמו בפייסבוק לצורך העניין.
איזה דברים חשוב לעשות בקידום אורגני?
אם כך צריך להבין מה חשוב לעשות בשביל קידום אורגני. מדובר על הרבה מאד פעולות גדולות וקטנות, אך ננסה לרכז אותם לכמה נושאים עיקריים:
תוכן איכותי והזנת תכנים קבועה:
גוגל מאד אוהב אתרים עם הרבה מאד מידע. זה לא מספיק שיהיה הרבה טקסט חסר משמעות והוא צריך להיות מאד ממוקד ורלוונטי לתחום שבו עוסק האתר. גוגל גם יודעת לזהות ולהוריד בדירוג כשמדובר על תוכן מועתק. כמו כן חשוב לכתוב לפי הכללים של גוגל.
חווית משתמש ואופטימיזציה קבועה:
מעבר לטקסט חייבים לוודא כל הזמן שהגולשים מקבלים חווית גלישה טובה, מה שיעלה כמובן את הדירוג. זה משהו שצריך לעשות בהתחלה כשבונים אתר או כשמתחילים לקדם אותו וחשוב לתחזק ולוודא אותו לכל אורך הדרך.
קישורים:
לינקים זה עוד דבר שהוא מאד חשוב לקידום אורגני של אתרים. חשוב שיהיו קישורים פנימיים רבים בין העמודים השונים, קישורים שמובילים לאתרים חיצוניים איכותיים וקישורים באתרים כאלו לאתר שלנו.
כפי שאתם רואים מדובר על נושאים מאד כלליים שכל אחד מהם מצריך מומחיות ומיומנות מיוחדת.
קידום אורגני זו ריצת מרתון
לעומת פרסומים ממוקדים של קמפיינים ברשתות החברתיות, קידום אורגני זו הסתכלות לטווח הרחוק. זה לא משהו שייתן תוצאות בתוך שבוע ולא בתוך שבועיים. מדובר על עבודת תחזוקה שוטפת שיש להקפיד עליה כאשר לוקח לכל הפחות שישה חודשים כדי לראות תוצאות וככל שעובר הזמן זה רק משתפר.
בגלל זה מדובר על משהו שאתרים של עסקים שמתכננים להישאר רלוונטיים שנים פשוט חייבים לעשות. אם אתם שואלים אותנו, אפשר לנסות לעשות את זה לבד, אבל זה יהיה פחות או יותר כמו לנסות לשפץ את הבית שלנו בעצמינו בלי ניסיון.
אנו ממליצים בחום לפנות לחברות גדולות ומובילות שייתנו לכם שירותים מקיפים. בהצלחה!